Sveriges minsta baby -fyller 20 år


när jag läste denna artikel.
så är det väldigt, förundrande att, redan 1988, klarade man så små
mirakelbebisar......visst har tekniken gått framåt. man har andra maskiner, kommit
fram allt mer, för att kuvösen, ska efterlikna livet i magen för barnet.
men man klarar egentligen så mycket mindre, nu i nutid.

bara att läsa, artikeln väcker många minnen till liv, som att man inte visste att sitt barn skulle överleva.
man tänkte att ska han dö, så varför inte nu.......så man slipper vara med i flera månader och
sedan blir det inget.
att på biva som barnen får sin vård, är en helt annan värld för föräldrar, som hamnar där.

året 94 när jag födde min son i vecka 23.....så hade de klarat nån enstaka i vecka 22.
det är 13 år sedan........man läser ännu idag att vecka 22 är det få som klarar.

robert var oxå - En liten, liten hårbeklädd figur, när han föddes.

klicka in och läs

www.aftonbladet.se/foraldrar/article1981287.ab

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej!hittade hit via Vitlantlig själ.Läste ditt tidigare inlägg att Robert väger 2100gram,så liten han är!När jag låg på BB för 16 år sedan födde jag en liten krabat på 2400gram,han låg då på gränsen för att ligga i kuvös stundvis.
Det är kul att veta att din lilla inte är så liten längre och att det har gått bra för honom.
mvh Anna-Carin

2008-03-23 @ 20:29:44
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0