röntga hjärnan

7 december 1994     vikt 1605 gr

idag fick robert lämna avdelningen för första gången, de skulle röntga hans hjärna, den var lite omogen ännu, annars var allt bra, sedan skulle de röntga hans arm för att kolla skelett utvecklingen.
jag drog honom i en kärra från biva, med syrgastuben med.
han klarar sej inte ännu utan syrgas.
jag hade med en sköterska, det kändes lite läskigt att gå från avdelningen, tänk om det skulle hända något.
men det gick bra.
julen är på gång.
jag orkar inte tänka på det , man firar roberts första jul på sjukhuset.

image26


Kommentarer
Postat av: mor-mor

Vikten går sakta men säkert uppåt....Julen kom och gick ändå för oss alla...Kram på er..

2007-11-15 @ 19:39:40
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: Ängeln

Jag får gåshud när jag läser om lilla Robert.
Är mamma till en femåring som föddes prematur.
Vecka 31 och med en födelsevikt på 1835g. Det var hyfsa okomlicerat medicinskt sett men inte för mig. Traumatiskt och något man ständigt lever med. Nu är sonen långt över alla kurvor och det är verkligen en seger :)
Själv skulle jag inte klara att skriva om den tiden som var men fint att det finns någon som gör det. Otroligt vilka framsteg man har gjort inom prematur barnens medicinska vård.

kram från en prematur mamma

2007-11-24 @ 23:23:45
URL: http://www.andar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0